Error message

  • Notice: Trying to get property 'body' of non-object in block_block_view() (line 247 of /var/www/vhosts/gimforum.pl/modules/block/block.module).
  • Notice: Trying to get property 'format' of non-object in block_block_view() (line 247 of /var/www/vhosts/gimforum.pl/modules/block/block.module).
  • Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in menu_set_active_trail() (line 2405 of /var/www/vhosts/gimforum.pl/includes/menu.inc).

Ziewasz na lekcjach fizyki? Trzeba to zmienić!

Aktualności

Wśród osób dorosłych narzekających na ogólnie złą kondycję polskich szkół znajdą się i tacy, którzy będą przedstawiać pogląd, że fizyka jest niewłaściwie prowadzona. Zarówno gimnazjaliści, jak i uczniowie liceum poprą ten pogląd, ponieważ wygląda na to, że więcej niż połowa uczniów mówi, że fizyki po prostu nie trawi. Czy można zrobić cokolwiek, aby lekcje fizyki stały się przedmiotem interesującym i choć trochę lubianym?

Plan przekaźników
Author: Simon Green
Source: http://www.flickr.com
Ogromna ilość obecnych rodziców pamięta swoją szkolną fizykę (albo wspomina, że nic z tych lekcji nie pamięta) i jest zdania, iż chciałoby dla swoich dzieci większej ilości projektów badawczych, namacalnego odkrywania otoczenia i multimedialnych pomocy naukowych zamiast wielostronicowych zadań domowych opierających się na obliczeniach tempa pociągu przemieszczającego się z miejscowości A do punktu B.

Deklaracji tych dobrze jest posłuchać i spróbować wykorzystać fakt, że te sugestie są podane na tacy. Fizyka, tak jak inne zajęcia przyrodnicze, stanowczo nie jest przedmiotem czysto teoretycznym, których łatwo można nauczyć się na blachę z książek. Warto zacząć od doposażenia pracowni, w jakich odbywają się lekcje.

Zainteresował Cię omawiany wpis? Jeśli tak, to zobacz także uwagi z serwisu (https://talentum.pl/kursy-maturalne-wos/), gdyż one również dotyczą podobnej tematyki.

Czasem są to standardowe gabinety, w których naprawdę niczego nie brakuje, i w których dostępne są rozmaite przyrządy pomiarowe,przekaźniki elektroniczne, stanowiska gotowe do przeprowadzania przy nich badań - więcej na jednak zajęcia z fizyki odbywają się w klasach zupełnie do tego się nie nadających lub takich, które też służą do nauczania innych przedmiotów. Ciężko wtedy zebrać wszystko, co będzie użyte do atrakcyjnych, wypełnionych eksperymentami czy badaniami zajęć.


Kolejną kwestią jest rozwijanie wyobraźni. Opowiadanie dzieciom o tym, czym są fale radiowe, rozmaite zjawiska z zakresu optyki lub przekaźniki elektroniczne jest niestety bardzo przestarzałe i ulotne i nie wzbudzi takiego zainteresowania, jak ukazanie rozmaitych zjawisk, danie do potrzymania różnych przedmiotów, umożliwienie samodzielnego obsługiwania narzędzi mierniczych lub optycznych.

Kliknij ten link, żeby sprawdzić, co podobny serwis udostępnił (https://varsovia.edu.pl/) na ten temat. To na pewno także Cię zaintryguje.

Warto pobudzać zainteresowanie, a rzeczy trudne i zagmatwane przełożyć na język prosty, pełen porównań i przykładów z codziennego życia.

Wbrew pozorom z lat młodości młodzież jest w stanie wynieść naprawdę wiele, lecz musi być ona podana w przystępnej, lekkiej formie i uzupełniona frajdą. Inaczej nauka nie przyniesie żadnego rezultatu, a dzieci będą zdobywać wiedzę wyłącznie po to, żeby zaliczać sprawdziany.